• 1kaks3

Kuidas me kaks inimest tasuta reisile saatsime ja miks huupi reklaamimisest suurt kasu ei ole?

Kolm aastat tagasi tegime ühe veebilehe publiku suurendamiseks Facebooki-kampaania, mille eesmärk oli saada lehele juurde jälgijaid. Leht oli üsna uus ja Facebooki-sõpru oli sel hetkel ehk sadakond. Kuna veebileht ei olnud konkreetse Eesti piirkonnaga seotud, siis sobis üldine kampaania esmapilgul hästi, aga aeg on näidanud, et huupi põrutamine oli vale.





Tegelikult oli strateegia "tule ainult sõbraks, vahet pole kes sa oled" mõistetav, sest me ei teadnud, keda sihtida. Lehel polnud veel väljakujunenud publikut. Algandmed puudusid. Kui oleks hakanud vanuse, soo ja piirkonna järgi sihtima, siis ei oleks see pruukinud õige olla.


Veebilehe üldine teema oli reisimine ja reisivad ju igas vanuses mehed ja naised, kuigi jah, ainult naistele sihtida oleks ilmselt parem olnud. Miks? Kui olete pereinimene, siis mõelge, mitmel korral on perereisi lõpliku valiku teinud mees. Vean kihla, et enamikul kordadel jääb lõppsõna naisele.


Kuna tegu oli kampaaniaga, mille auhind saatis kaks inimest tasuta Itaaliasse nädalasele reisile ning sellega sooviti saada võimalikult palju Facebooki-sõpru, siis põrutaski reklaam kümnete tuhandete inimeste arvuti- ja mobiiliekraanidele.


Statistika oli võimas. Reach oli ligi 200 000. Reklaam oli umbes kuu aega üleval ja eelarve oli ligi 100 eurot. Tuhanded jagamised ja laikimised.


Pole ime, et reklaam lendama hakkas. Mõelge – nädal aega tasuta suusakuurortis väga heas hotellis koos söökide ja kõikvõimalike lisadega, pluss tasuta lend Tallinnast otse lumiste mägede vahele. Kahele inimesele.


Kõik see sai võimalikuks tänu sellele, et Itaalias võõrustanud hotelli omanik soovis saada juurde Eesti kliente (neid tal juba natuke oli ka varasemast ajast) ja veebileht tahtis uusi sõpru (keda palju ei olnud). Hotelliomanik tegi kohapeal kõik välja, lendude eest maksis veebileht. Odavlennufirmaga polnud piletid üldse kallid. Seega kaks huvilist said kokku, mis tegi ühe osalise reklaamikulu väiksemaks.


Ma ei tea, kas selles hotellis hakkas rohkem eestlasi käima, kuigi kampaaniaga kaasnes ka pikk artikkel ja kaunid fotod, pärast reisi veel ka lugu sellest, kuidas auhinna võitnud paaril Itaalias läks. Kui keegi juhtub sama piirkonna suusakuurorte otsima, siis annab Google artikli kindlasti välja ja see võib valikut mõjutada küll.


Veebileht sai juurde mitu tuhat uut sõpra. Kas sellest tuli lehele kasu? Mingil määral kindlasti, aga selle Facebooki-lehe järgnevate postituste reach ja engagement näitavad, et tegelikult ei lähe reisiteemad osale neist sõpradest üldse korda. Nad lihtsalt tahtsid hirmsasti auhinda võita.


Siit ka moraal: ära aja taga üüratut sõpradehulka, vaid katsu võita nende südamed, kellele on vaja sind ja keda vajad sina. Nii on tulevikus lihtsam oma sõnumeid edastada.


Vaata eelmisest postitusest üht sellist kirjeldust ja nõuandeid, kuidas õigete inimesteni jõuda. Facebookist on kindlasti kasu, aga arukalt postitades.

21 views0 comments